מרדף מייאש, טפסים מתישים ואברך אחד: כך המדינה "מעודדת" יציאה לעבודה

    ארי וידר 4 Comment on מרדף מייאש, טפסים מתישים ואברך אחד: כך המדינה "מעודדת" יציאה לעבודה
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המדינה משתתפת בהוצאות מעונות יום, בכפוף לדרגת שכר אשר בה זוכה המועמד, וזאת כחלק מעידוד יציאת הורים לעבודה, אולם מפניות שהגיעו ל"לוחמי צדק" עולה שבמקרים רבים הביורוקרטיה הנוקשה והישראלית הידועה, גורמת לרבים לוותר על קבלת הדרגה במשרד הכלכלה, וכך נאלצים הורים לשלם מכיסם את ההוצאות הרבות של המעונות.

    "המדינה טוענת שהיא רוצה לעודד יציאת הורים לעבודה ולכן משתתפת בהוצאות המעונות, אלא שהמשימה היא כמעט בלתי אפשרית" טען אחד ההורים שהתייאשו מהביורוקרטיה.

    באחד המקרים שהגיעו ל"לוחמי צדק" טען נ.צ. כי במשך חודשים ארוכים הוא מצא עצמו ממלא טפסים, נדחה ומורץ שוב למילוי טפסים אחרים, כאשר הביורוקרטיה כמעט הכריעה אותו. "פעם אמרו לי שהדיו בחותמת של רכזת הרווחה לא מספיק ברור, פעם אחרת אמרו לי שמילאתי טופס ויתור, כאשר זה בעצם היה מחויב המציאות בעת מילוי הטפסים באתר משרד הכלכלה".

    "רק נראה שהם מחכים שאנשים יתייאשו" הוא טען באוזני 'קול חי', רגע לפני שהוכרע אף הוא. לאחר ההתערבות של "לוחמי צדק" התבשר נ.צ. כי זכה לקבל את מבוקשו.

    ממשרד הכלכלה נמסר בתגובה ל"לוחמי צדק": "לטענת האברך הוא מטפל בבקשתו מול המוקד מזה 5 חודשים (נכון ל-25/11/2015 – מועד קבלת פנייתו) יצוין, כי ערכת ההרשמה התקבלה רק בתאריך 12/10/2015.

    בשאלון ההרשמה ההורים חתמו על וויתור בסבסוד, כאשר אין כל חובה לחתום על וויתור סבסוד ע"מ לשלוח את שאלון ההרשמה המקוון, ישנה רק חובה לחתום בסוף השאלון.

    לערכת ההרשמה צורף אישור קבלה למסגרת ללא תאריך כניסה למסגרת, לפיכך נדרש הפונה לשלוח טופס אישור קבלה חדש, מלא ותקין". במשרד הכלכלה השיבו ופירטו את נקודות הטיפול מבחינתם – מה שגרם לעיכובים.

    מהמשרד הוסיפו והדגישו כי "ככל שישנן פניות נוספות, נשמח לקבלן ולהשיב באופן פרטני. לא נוכל להתייחס לאמירה כללית, אך נציין כי הנהלים לכל שנה, מתפרסמים זמן רב לפני פתיחת השנה בפועל, באתר המשרד ובמעונות עצמם, כך שיתאפשר להורים לרכז את כל המסמכים הנדרשים ולהעבירם אל המוקד. כמו במקרה נדון, המוקד אף מקיים מאופן יזום פניות להורים להם חסרים טפסים. אכן, מאחר ומדובר בכספי ציבור, ישנם נהלים ברורים, ושוב להפקיד עליהם בכדי לקבל, ככל שישנה זכאות, את הסבסוד במהירה".

    נתקלתם גם אתם בעוולה צרכנית? פנו אלינו באמצעות המייל האדום שבראש האתר, מפרטים את המקרה כולל תאריכים וכל מידע רלוונטי, ואנו נפעיל את מדור 'לוחמי צדק' עבורכם.



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      זה מה שקרה לי בדיוק..ההבדל הוא שאני עדיין לא קיבלתי את הסבסבוד…משום מה נראה לי שזה הנחיה חדשה לטרטר אותנו, כי שנה שעברה זה לא היה..

    2. 3

      זה סיוט איום ונורא! כבר 6 שנים יש לי ילדים במעונות של התמת (מעון מצוין אגב). אבל כל שנה מחדש שליחת הטפסים היא סיוט שאין לו סוף! רק השנה אני משלמת כל חודש 4400 ש"ח כל חודש על 2 ילדים כי עדיין אין לי דוגמא. וא"א להשיג אותם נורמלי בטלפון. צריך לחכות שהם יחזרו אליך (ב7וחצי בערב שיא הבלאגן)

    3. 2

      בדיוק אותו דבר אצלנו, כבר ארבעה חודשים כל כמה ימים מבקשים מסמך אחר כאילו הם עושים את זה בכוונה !!!

    4. 1

      למה הוא חתם על טופס ויתור ?
      אני גם שלחתי טופס מקוון, אין כל חובה לחתום על טופס ויתור, זו אפשרות.
      הוא ויתר על הסבסוד, ורוצה לחזור בו ולבקש סבסוד, לכן זו בעיה!